24. června 2013

Knižní řetězovka je opět tu!


23. Žánr, který čteš nejméně?
Rozhodně sci-fi. Sice mě to občas mrzí, protože takový J.Verne má skvělé knížky, ale jednoduše mě nebaví. Uvidíme, jestli si k nim najdu někdy cestu.

24.Nejvíce inspirativní kniha, kterou si tento rok četla?
Z každé knihy si člověk musí kousek odnést, jinak ji nečetl správně. Hodně silnými knihami je určitě bestseller Hvězdy nám nepřály a Ten, kdo stojí v koutě. Jde spíše o dívčí knížky, ale mě zaujaly stejně, jako dav přede mnou a po mě.

25.Oblíbená svačinka ke čtení?

Cokoli! I když je fakt, že když čtu, jsem do toho tak zabraná, že moc jíst nepotřebuju.

26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?
Snažím se co nejméně. Když jdu do knihkupectví, většinou sáhnu po zaručeně kvalitní klasice, nebo doporučené knize. Co se týče recenzních výtisků, nejvíce mě zajímá anotace. Pak až možná obálka.

27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Ale joo..občas ano. Když si to knížka zaslouží, proč nesouhlasit. S mnohýma kritikama na 50 odstínů šedi bych si mohla podat ruku a ty rozhodně jen kladné nebyly.

28. Co psaní negativních recenzí?
To už se občas stává problémem, protože pokud už knihu čtu, žiju v jejím imaginárním světě, je těžké nenajít na ní něco kladného, i kdyby šlo o úplnou kravinu.

29. Pokud by si mohla číst v nějakém cizím jazyce, který by sis vybrala?
Pokud jde o realitu, ztěží zvládnu lehčí anglické knihy, případně ruské, které mi ale trvají věčnost. Pokud bych najednou mohla umět dalším jazykem, byla by to španělština, nebo francouzština.

30.Největší knižní výzva? 
Zatím se jim spíše straním, ale každá kniha, která mě hned zpočátku nezaujmě je malá výzva

31.Největší knižní výzva, do které se stále bojíš?
Momentálně jde o vyhlášené prázdninové výzvy. Nejsem si jistá, jestli by mě to v půlce nepřestalo bavit, necítila se do čtení nucená, to už pak není ono



32.Oblíbený básník?
Nechci vypadat jako absolutní neznalec, ale nějak jsem nad tím nepřemýšlela. Určitě mě oslovil nekompromisní Baudelaire nebo Rimbaud, u kterého si ale ne vždy jsem jistá, že jeho totálnímu bohémství rozumím správně.
Z českých nedám dopustit na klasiky - Máchu, Erbena. V tomhle jdu nejspíš s proudem

33. Kolik knih si obvykle půjčuješ z knihovny?
Moc ne. Vlastně tam vůbec chodím málo. Máme doma hrozně moc knih, ty které nemáme, mají kamarádky. Pár jich mám stažených v čtečce a chodí mi recenzní výtisky. Na knihovnu není čas :)

2 komentáře:

  1. Já Ti dám, že na knihovnu není čas! :) Jinak s Tebou dost souhlasím, až na ty jazyky, čtu akorát anglicky a to jen knížky pro děti :D :D :D A básníka miluji už od dětství Jiřího Žáčka, vždycky mě pobaví, když mám blbou náladu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já to mám naopak - knihy z knihovny mají přednost, pak až ty, co mám doma..(takže se na ně většinou nedostane:D)

    OdpovědětVymazat