4. září 2013

Čekají vás Přijímací zkoušky na VŠ?

Recenze

Název: Přijímací zkoušky na VŠ
Kolektiv autorů
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 480
Anotace:
Aktualizovaná publikace obsahuje přes tisíc základních pojmů z oborů společenských věd, se kterými se můžete setkat u přijímacích zkoušek na vysokou školu. Všechny pojmy jsou stručně a srozumitelně vysvětleny.
Získejte v co nejkratší době všeobecný přehled a buďte dokonale připraveni!


historie                          mezinárodní vztahy                         EU                            NATO
politologie                            ekonomie                              filozofie                       sociologie
psychologie                          literatura                                divadlo                    výtvarné umění
hudba


Pro většinu z nás začíná škola a tak i já začnu zase s věcmi týkajícími se učení trochu otravovat. Ke každodennímu životu, podle mě, učení  neodmyslitelně patří a to v jakémkoli věku. Nesejde na tom, zda se jedná o opravdovou školu, nebo tkz. "školu života" 
Tuto knihu jsem si vyhlídla za účelem budoucích dnů, kdy mě chtě-nechtě přijímací řízení taky budou čekat. Ale také jsem se jen chtěla dozvědět něco nového a v určitých odvětvích zdokonalit.


"Jedná se o všeobecný přehled, který se hodí nejenom pro přijímací zkoušky na vysoké a vyšší školy, ale i k maturitě"


       Když jsem knihu dostala, byla jsem doslova nadšená. Po letmém prolistování mi přišlo, že obsahuje naprosto vše! Ihned jsem si sedla ven do křesla a doufala v nabytí nových vědomostí. Nalistovala jsem si kapitoly z mých oblíbených společenských věd a započala jsem sociologií, kterou jsme probírali minulý školní rok. Zjistila jsem, že to je dosti vhodný výpis všeho potřebného k maturitní zkoušce. Ne, že bych si otázku
sociologie již v budoucnu vůbec nevypracovávala, ale s touto knihou to bude naprostá hračka a z velké části pouze opisování.

      Právě pro ty, kteří chtějí ze ZSV maturovat, nebo se hlásí na obor, kde se z něho píší přijímací zkoušky, je tato knížka ideálním typem k ulehčení jejich práce. Naučit se to budete nejspíše muset tak, či tak, ale tento přehled je spíše něco podobného jako, kdyby vám kamarád poskytl jeho výpisky, určitě se nebudete muset stránkami zdlouhavě prohrabovat, číst odborné texty a učebnice.

      Pěkný je i výtah z historie. Vcelku podrobně, ale stále přehledně zde najdeme vypsané české dějiny do roku 1526, dějiny novější jsou nejspíše moc obsáhlé, proto se zde nachází především v heslech. Pro příklad zde najdeme, co to byl Majestát Rudolfa II.,nebo jak šli po sobě českoslovenští prezidenti. Světové dějiny jsou, podle mého, na tom už o něco lépe a určitě se jimi budu co nevidět prolouskávat. 

       Toto čtení/učení se určitě hodí pro všechny studenty humanitních větve a zaměření, kteří se chystají se v podobném odvětví vzdělávat dál. Pro příklad je naprosto ideální pro uchazeče studia práv, kde zkoušky většinou otázky ze zsv a historie (římské právo) obsahují. 


       Ač jsem tímto, i když opravdu malinko, o prázdninách byla nucena o učení zavadit, jsem nakonec ráda.
Podobnou publikaci bych sháněla opravdu jen stěží. Právě začínám sice teprve třetí ročník, ale čeká mě 5 hodin společenských věd týdně a tak určitě nejednou dojdu pro radu k této knize.

Za pokytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Pokud vás knížka zaujala, najdete ji tady

Žádné komentáře:

Okomentovat