25. dubna 2013

Krásní mrtví - Jonas od Eden Maguire

Č. název: Krásní mrtví - Jonas
Originální název: Beutiful Dead - Jonas
Autor: Eden Maguire
Počet stran: 273
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Nejsou živí...Nejsou mrtví...Něco mezi tím.

V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix.

Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?


Kniha mě už od pohledu zaujala, jelikož jsem se s žádným podobným případem nesetkala. Teda něco podobného bylo ve Škole noci(myslím tam?), ale tam šlo o dost nechutnější mrtvé a jiný příběh.
Kamarádka mě ujišťovala, že první dva díly jsou nudné a cílem je dostat se k tomu třetímu, ale přesto jsem se do něj odhodlaně pustila a nelze říci, že bych toho litovala.

Úžasná je hlavní myšlenka - co bude po smrti? Já sama věřím v určitý způsob reinkarnace, ale zombie? To by mě nenapadlo asi ani ve snu.
V této sérii se dozvídáme jistou teorii. Pokud vás zavraždí a váš vrah se nenajde, vaše duše je uvězněna v limbu a to navždy.  To samé se stalo Hunterovi, jenž se později stává určitým šéfem mrtvých zombie a přivádí právě takovéto lidi znovu k životu.
Město je otřeseno smrtí čtyř mladých studentů. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix zemřeli v průběhu tohoto roku a nikdo neví přesně jak, kdo to zapříčinil.
Darina, hlavní postava příběhu se tak ocitá v situaci, kdy ji opustila nejlepší kamarádka a nedávno i přítel Phoenix. Je opuštěná a proto, když zahlédne ve staré stodole svou lásku, neváhá a snaží se tomu přijít na kloub. Čímž si zavaří a je, chtě-nechtě, do všeho tohoto zasvěcena.

Krásní mrtví - Jonas je rozhodně oddechová knížka. Nenajdete zde žádný podrobný popis, ani vysvětlování. Děj utíká rychle, pořád se něco děje a pro příznivce přímé řeči je to ideál.
Chvílema mi možná trošku vadilo, že o Phoenixovi nic nevíme, až na to, že je krásný, což mě podle názvu docvaklo.
Hrozně mě taky štvou ty jména. Když jsem totiž tuto sérii neznala, myslela jsem si, že díly KM-Arizona a Phoenix jsou podle toho státu a jeho města. A pak Darina? To snad nemá ani žádný hezčí tvar, jak ji pojmenovávat? Snad Dara?

Darina, nebo tedy Dara, je zvláštní postava. Je z nich jediná "normální" a zřejmě se s tím nemůže vyrovnat (haha). Má své silné stránky, kdy si řeknu "týjo, je odvážná", ale jindy je to ufňukaná holčička. Nemůžu ji uplně odsuzovat, ale oblíbenou roli pro mě v knize nehraje.
Líbil se mi Jonas, o kterém vlastně první díl je a Arizona, díky níž se knížka stala tak nějak milejší.

A shrnutí? Krásní mrtví mě zaujali. To určitě a ráda budu sledovat jejich další díly, abych zjistila, co se s nimi bude dít. Knížka je jednoduše napsaná, takže uplně neurazí a na volné deštivé odpoledne, den je ideální. Nejvíc by asi seděle dospívajícím mezi 12-14 lety, ale může se líbit i starším, protože mě v 17 taky tak nějak oslovila. Je taková, jakou jsem ji očekávala, ale zas ne skvělá, že bych ji hltala s otevřenou pusou.

Za tento výtisk tentokrát vděčím nakladatelství Fragment
Knihu můžete sehnat zde

2 komentáře: