15. března 2013

Andělé a démoni - Dan Brown

Název: Andělé a Démoni
Autor: Dan Brown
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 463


Kniha vypráví první dobrodružství harvardského profesora Roberta Langdona (Knižně druhý díl je Šifra Mistra Leonadra). Vše začíná nočním telefonátem ze švýcarského CERNU. Vědeckého ústavu, kde se v poslední době odehrála záhadná vražda jednoho z badatelů.

Symbol, jenž má mrtvola vypálený na hrudi připomene Langdonovi dávné bratrstvo
Iluminátů. Udeřili po letech opravdu znovu oni ? A o co jim jde? Náš hlavní hrdina má jasno. Chtějí vyřešit dávný spor mezi církví a vědou.

Spolu s půvabnou fyzičkou Vittorií začnou s pátráním. Mají pouhých čtyřiadvacet hodin na záchranu vatikánských kardinálů, kteří jsou zároveň kandidáty na nového papeže. Někdo je brutálně popravuje přímo v útrobách Vatikánu podle starodávného vzorce před zraky tisíců lidí. Navíc se chystá nejničivější časovaná bomba v dějinách, aby srovnala se zemí celé centrum křesťanství v Římě, jak ho známe.
Dokážou vraždícího maniaka zastavit?



Tento nervy drásající thriller provádí čtenáře po opravdových památkách Itálie a vtahuje ho do nebezpečných krypt. Opírá se o skutečné historické fakta, či poznatky z atomové fyziky. Dokáže člověku napnout každý sval v těle a na každém řádku vás překvapí něčím dalším. Když si už myslíte, že víte, co se bude dít dál, ukáže, že je vše naprosto jinak. Celá knížka je doplněna mapami Říma, Vatikánu a tajemnými symboly. Při jejím čtení si přijdete, jakoby jste vy sami odhalovali všechna tajemství.

Já si užívala každou stránku. Hrozně mě bavila postava profesora Roberta Langdona. Je chytrý, vtipný, na všechno z ná odpověď  a mě odjakživa přitahovali inteligentní muži. Skvěle byly zakomponované i historické poznatky. Byly to jak konspirační teorie, tak jasně daná fakta , o kterých se ne vždy ví, ale zároveň svou absurditou a zvláštností vás upoutají.
Nesmím opomenout i stejnojmenný film, jenž rozhodně stojí za to. Liší se v jistých věcech od knihy, ale je skvěle zpracovaný. V hlavní roli zde uvidíte herce Toma Hankse.


4 komentáře:

  1. Toto je jedna z mých oblíbených od Browna :) Opravdu skěvlý příběh a i přes to, že je to "tlustá bichle" jsem ji nemohla odložit a musela ji prostě přečíst najednou :D
    Film mě ovšem tolik nezaujal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Browna hrozně moc ráda. Přečtu od něj skoro všechno :) Ted jsem si pořídila i Da Vinciho kód v angličtině, tak uvidíme:D

      Vymazat