21. května 2013

Knižní řetězovka!

Protože všude kolem je cítit vůně knih a já je stejně tak miluju, rozhodla jsem se jít v tomto s proudem a připojit se k zástupu bloggerů s knižní řetězovkou, která vznikla pod taktovkou Luu. Jedná se o celkem 55 otázek. Přidávat je budu nejspíše postupně.

1. Oblíbená kniha z dětství?
Jako malá jsem měla ráda především Příběhy města Kocourkov, Malého Prince, knížku Měl jsem psa a kočku od bratrů Čapků a spousty dalších. Pamatuji si jednu spíše obrázkovou knihu o kočkách, kterou jsem absolutně milovala, ale už jsem si nikdy nevzpomněla na název. O pár let později (asi v 11) mě zaujaly Děti z Bullerbynu a pak chvíkli nečetla jako protest nehodící se povinné četbě.

2.Co právě čteš?
Momentálně mám na skladě Eragona, což je moc krásné čtení. Znám už sice film, ale to vůbec nevadí, protože se v některých částech dost liší.

3.Máš nějakou rezervaci v knihovně?
Momentálně se do knihovny moc nechodím koukat, protože mám spoustu nových knížek k recenzi, půjčuju si od kamarádek a taky máme vcelku hezkou knihovničku doma s českými i světovými klasikami, kterou už konečně musím začít zpracovávat!

4.Knižní zlozvyk?
Pokud mě nějaká kniha nebaví, přeskakuju řádky popisu, ale později mi chybí vizuální představa a proto se vracím zpátky, abych zjistila jak hlavní hrdina vypadá a kde žije.

5.Co máš právě půjčené z knihovny?
Nic a jsem na jednu stranu pyšná, že mám doma tolik super knih. Nevýhoda je, že knihovnice je spolužačky mamka, takže si teď asi myslí, že jsem barbar,co nečte...ale co :D

6. Máš čtečku e-knih?
No vidíte! To nemám, ale dost vážně o ní uvažuju! Ráda bych nějakou koupila, ale nevím, zda ted za své, nebo čekat do září na můj svátek.
Líbil by se mi možná nějaký jednodušší tablet, dobře osvědčený jako čtečka, kde bych mohla mít i pár her   / o:) / Jestli někdo víte, poradíte, poraďte :)

7.Preferuješ čtení jedné, nebo více knih naráz? 
Já jsem pro jednu! Vždy, když čtu musím se vžít do prostředí a děje a přece nemůžu existovat v ještě dalším příběhu!

8.Změnily se tvoje čtecí návyky od doby, co si začala blogovat?
Ano, nejspíše jsem si uvědomila jak moc je čtení super a začala konečně číst víc. Ne, že bych byla úplný "nečtenář",ale dnes jsem v tomhle ohledu na sebe pyšnější

9.Nejhorší kniha, kterou si za tento rok četla?
Já musím zaťukat, žádná naprosto příšerná mě nepotkala. Četla jsem samou vybranou četbu :) Nejméně hvězdičkově hodnocená byla kniha 50 odstínů šedi, ale taktéž nechci říkat, že je hrozná. To si nezaslouží ani ona.

10.Oblíbená kniha, kterou si tento rok četla?
Tak těch mám hned několik! Mezi ty, co se mi zapsaly hluboce do paměti určitě patří knížka Hvězdy nám nepřály, protože to je tak perfektní psychologické a zároveň čtivé, nepříliš náročné a přemýšlivé dílo...těžko vůbec slovy definovat. Potom psychothriller Ostré předměty. Ten si mě získal, ani netuším jak. Myslím ale, že to je zatím kniha roku. Třetí do řady bych označila Ten, kdo stojí v koutě.

11.Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?
Já si nemyslím, že bych měla svůj oblíbený žánr. Mám ráda historické knihy, ale i fantasy, romantiku, thrillery a krimi. Takže knížky mimo můj žánr čtu pořád a nikdy :)

3 komentáře: